בוטוקס

בוטולינום טוקסין A- רעלן המופק מחיידק שנקרא Clostridium botulinum. צורות מסחריות משווקות תחת שמות המותג Botox, Dysport,Xeomin כל הקבוצה הזאת –  הם בוטולינום טוקסין מסוג A. השימוש ברעלן זה  מתבצעה בתחומים שונים ברפואה במינונים זעירים החלבון זה יכול להחליש את פעילות השרירים הסובלים מפעילות יתר לכן יכול לשמש לטיפול בעוויתות שרירים במקרה של שיתוק בגפיים לאחר שבץ, הזרקה למיתרי הקול במקרה של הפרעות קול ובליעה תסמונת השלפוחית הרגיזה, בנוסף בתחום האסתטיקה משמש לטיפול בקמטי הבעה קיימים (למשל, קמטי “מחשבה” במצח, קמטים בצידי העיניים ובין הגבות, ובצוואר) בכך שגורם להרפיית השרירים באזור המטופל. בנוסף בעזרת תרופה זו אפשר לטפל בבעית הזעת יתר. מדובר בטיפול שגרתי, קל ומהיר. עם זאת, חשוב שהטיפול יבוצע על-ידי מומחה שרכש מיומנות ויודע כיצד להתאים את טכניקת הטיפול למטופל הספציפי. שם “רעלן “למעשה הוא לא כל כך נכון. החומר יכול להיות רעיל אם משתמשים בו בכמות גדולה. כמובן שהכמות לצורך טיפולים אסתטיים היא מזערית ביותר ולא יכולה לגרום לנזק. סיכון לגוף קיים עם בטיפול אחד משתמשים עד 300 בקבוקי בוטולינום טוקסין.

טוקסין הבוטולינום פועל על ידי חסימה של הפרשת אצטילכולין מקצה העצב במעבר לשריר וכך גורם להרפיית השרירים האזור המטופל ולהרפיה של הקמטים.

הטיפול בטוקסין הבוטולינום מיועד לקמטים הנגרמים על ידי פעילות יתר של שרירים.
הוא משמש הן לטיפול בכפלי הבעה קיימים והן למניעת התפתחות שלהם.
טוקסין הבוטולינום משמש גם להרמת ועיצוב גבות.

טיפולי יופי ואסתטיקה מרפאות המתמחות בהשבה של מראה צעיר ורענן מאבחנים את המטופל עם

שיפור מראה האף והתאמתו לפנים. התוצאות נראית לעין מיד בסיום הטיפול, אך התוצאה הסופית תהיה לאחר כחודש מיום הטיפול. הטיפול מחזיק עד כשנה וחצי – שנתיים

נשים וגברים הרוצים לשפר את מראה האף. אם מדובר בעוקם, בלט או ירידה של קצה האף מטה.

הזרקה בעזרת מחט דקה או קנולה באזור המטופל .המזרק כולל בתוכו חומר הרדמה. ההזרקה מתבצעת   ע״י הרופא לאחר תכנית טיפול שהומלצה בהתאם לבקשת המטופל ואזור הטיפול. סוג החומצה מותאם עי הרופא בהתאם למקום המוזרק.

תתכן נפיחות קלה שיורדת תוך זמן קצר, שימוש בקנולה מפחית את הסיכוי לשטף דם.

  • תוצאות מצופות?

    העלמת קמטים וקמטוטים בפנים ובצוואר, הפחתת הפרשת זיעה באזור המטופל. תוצאות הזרקה של בוטולינום טוקסין מחזיקות לרוב במשך 5-3 חודשים לאחר הטיפול, כאשר שינוי משמעותי נראה כבר ימים אחדים עם תום הטיפול. טיפול קבוע בעזרת בוטולינום טוקסין פעמיים בשנה מפחית משמעותית את מספר קמטים באזור ההזרקה ומונע היווצרות קמטים חדשים. ככל שהטיפול נעשה בידיים מיומנות, החומר המוזרק אינו נודד לאזורים אחרים, אלא מוגבל לאזור ההזרקה בלבד.
  • למי מיועד הטיפול?

    הטיפול מיועד לאלו המעוניינים לשנות או לשפר את המראה שלהם בעזרת: בוטוקס במצח – טיפול להחלקת קמטי הבעה רוחביים. טכניקה נכונה של הזרקת בוטוקס במצח מאפשרת להרים את הגבות בצורה נכונה ואסתטית ולפתוח את העיניים. בוטוקס בין הגבות (קמטי זעף) – טיפול בקמטי זעף (מעל האף). האזור נחשב לרגיש במיוחד, מה שדורש מיומנות וטכניקה גבוהה של הזרקה. בוטוקס בצידי העיניים (קמטי חיוך) – הטיפול מאפשר החלקה והעלמה של הקמטים במצב מנוחה ובחיוך. בוטוקס עפעפיים תחתונות – טיפול להחלקת קימטוטים קטנים הנובעים לרפיון העור . זהו אזור רגיש מאוד לכן ההזרקה בו עלולה להוביל לנפיחות מתחת לעיניים. לכן חשוב שהתבצעה ע”י רופא מומחה ומנוסה. ישנה חשיבות רבה לטכניקת ההזרקה, כמות החומר המוזרק ודיוק הפעולה. בוטוקס לצידי הפה – מיועד להרמת זווית הפה, שיפור בכמות קמטוטים מסביב לשפתיים .זוויות של הפה מותה כלפי מטה המעניקות מראה עצוב . בוטוקס בצוואר – טיפול בקמטים אורכיים בצוואר( מיטרי צוואר) הנוצרים בשל התכווצות שריר הפלטיסמה. בוטוקס לטיפול במיגרנה- טיפול מקובל כאשר שום תרופה אחרת לא יכולה לעזור בהתקפי מיגרנה. מחקרים שנעשו הוכיחו כי בוטוקס בהזרקה בנקודות מסוימות באזור המצח וקו השיער עלול לעזור. בוטוקס לטיפול בהזעת יתר- טיפול מקובל מאוד. בדרך כלל מזריקים את הבוטוקס באזור בית השחי ובאזור הידיים וזה מבטל לחצי שנה הזעת יתר באותו אזור . טיפול פשוט וקצר עם תוצאה מעולה.
  • איך הטיפול עובד?

    בוטולינום טוקסין היא תרופה הניתנת בהזרקה בלבד . הטיפול מתבצע על ידי רופא מומחה ומיומן. למרות שמדובר בהליך פשוט, הרי שהוא מחייב ידע רב באנטומיה של שרירי הפנים, צוואר ונסיון הזרקה. ישנן טכניקות שונות המתאימות לכל מטופל בהתאם למאפיינים הספציפיות שלו. הדילול שעובר החומר קובעה את מידת ההצלחה של הטיפול, מכיוון שהרופא מקבל את התרופה בצורת אבקה, עליו למהול אותה בתמיסה פיזיולוגית (סליין) .רעלן הבוטולינום פועל על ידי קישור לרצפטורים פרה-סינפטיים, בקצה של העצב ומעכב את שחרור הנוירוטרנסמיטר אצטיל-כולין, גורם לחסימה של הקשר בין העצב -לשריר (כך השריר לא מקבל את הפקודה להתכווץ). מנגנון פעולה זה מביאה להרפיית השריר המכווץ, ולירידה בהפרשת זיעה. כך שגם השריר וגם העצב נשארים שלמים ובריאים , השריר מתכווץ פחות , ולא נוצר קמט, בתום ההשפעה של החומר , רצפטורים שוב חופשיים כך שהשריר חוזר לתפקודו הרגיל ומתכווץ. בנוסף, את נקודות ההזרקה יש לבחור בדיוק מרבי, על-פי המבנה האנטומי של אותו המטופל, המשתנה מאדם לאדם. אופן פעולת החומר בוטולינום טוקסין גורם להרפיית השרירים באזור המטופל ובכך להעלמת קמטים. השפעת הבוטוקס היא זמנית בלבד ויש לחזור על הטיפול תוך ארבעה עד שישה חודשים, אז השפעת ההזרקה מתפוגגת והשריר חוזר לפעילות המקורית שלו. כאשר הוא מוזרק בכמות קטנה, הוא חוסם חלקית את הקשר בין עצב ושריר רק נקודתית באזור המוזרק, ועל-ידי כך מפחית התכווצויות יתר של השרירים . התוצאה מגיעה לשיאה תוך כשבוע ימים מההזרקה ונשמרת כ-4-3 חודשים.
  • האם יש תופעות לוואי?

    תופעות לוואי קלות וזמניות, כגון: נפיחות מקומית ואדמומיות קלה. לעתים מתפתח שטף דם שנעלם לאחר ימים אחדים. סיבוכים נדירים כגון: צניחת עפעף ,חולפת תוך מספר שבועות.

דוגמאות לפני ואחרי הטיפול

רוצה להתייעץ בנוגע לטיפול אסתטי ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפניך?

נשמח לתת לך מענה מהיר עם כל הפרטים. השאירי את פרטיך ונחזור אליך בהקדם.

טיפולים נוספים בקליניקה

חומצה היאלורונית לפנים

חומצה היאלורונית לפנים

עולם הטיפוח עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות והמודעות לטיפוח אישי ואסתטיקה עלתה. כאשר מדובר על חומרים דומיננטיים בעולם הטיפוח ללא ספק מדובר על חומצה היאלורונית

קרא עוד »
סקולפטרה או רדיאס

סקולפטרה או רדיאס

לא מעט אנשים פונים היום להשגת אפקט הצערת עור הפנים ועיצוב הפנים באמצעות חומי מילוי המאפשרים תוצאות אסתטיות מהירות ואפקטיביות. ישנם לא מעט סוגים של

קרא עוד »
טיפולי יופי ואסתטיקה קליניקות לשיפור מראה הפנים והגוף מקצועיים עם הרבה וותק שיודעים לספק

פיגמנטציה

הטיפול מבוצע במכשיר ה- Limelight מכשיר זה הוא מהדור האחרון של אנרגיית אור בפולסים חזקים - IPL - ההתוויות העיקריות הינן כתמי שמש (פיגמנטציה) ,

קרא עוד »