נפיחות, שקיות וקמטים מתחת לעיניים

שקיות מתחת לעיניים (או נפיחות מתחת לעיניים) היא מצב שבו העור בעפעף התחתון ומתחת לעיניים הופך להיות רפוי, לעיתים הוא גם מתמלא בנוזלים או בשומן והדבר מוביל לכך שנוצר מראה של שקיות מתחת לעיניים.
שקיות מתחת לעיניים מקנות מהן מראה עייף ומבוגר וללא ספק פוגעות באסתטיקה ובמראה. בעיקר סובלים מהתופעה אנשים שעובדים עם קהל או עם אנשים אחרים, הרבה פגישות וכו'... ומראה עייף בסיטואציות אלו הוא לא ייצוגי ועל כן, רבים מחפשים אחר הפתרון הטוב והיעיל ביותר.
אם אתם תוהים מהם הגורמים לשקיות מתחת לעיניים ומהם הפתרונות המוצעים כיום, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

שקיות מתחת לעיניים - מה גורם להן להיווצר?

להלן כמה גורמים להיווצרותן של שקיות מתחת לעיניים:

  1. גיל - לאחר גיל 50 מתחיל להופיע עודף עור או שומן מתחת לעיניים הן אצל נשים והן אצל גברים וזאת כתוצאה מהידלדלות של השומן התת עורי והעור.
  2. גנטיקה - גם אדם צעיר יכול לסבול משקיות מתחת לעיניים בשל הגנטיקה של משפחתו, מבנה העיניים שלו ועוד. ניתן למצוא את המצב המדובר גם בקרב נערים וילדים.
  3. אלרגיה בעיניים - לרוב תופיע בעונת האביב ותהיה מלווה בעיגולים שחורים מתחת לעיניים ובנפיחות.
  4. מחלות שונות - מחלות המשפיעות על התפקוד של בלוטת התריס עלולות ליצור שקיות מתחת לעיניים.
  5. עייפות כרונית וחוסר שינה - הגורם הפשוט והמתבקש ביותר שרבים סובלים ממנו - באופן מתמשך עלול ליצור מצב מתמשך של שקיות מתחת לעיניים.

האם יש טיפול טבעי לשקיות מתחת לעיניים?

ישנם טיפולים טבעיים שניתן להיעזר בהם אם סובלים ממצב של שקיות מתחת לעיניים, אך לא תמיד הם אכן יפתרו את הבעיה באופן הרמטי.
בין הפתרונות הטבעיים שניתן להיעזר בהם אפשר למצוא: שימוש בשקיות תה שכן ידוע שתה מכיל נוגדי חמצון וקפאין הממריצים את זרימת הדם ומפחיתים את אגירת הנוזלים המצויים בשקיות העיניים.
כמו כן, ניתן להשתמש בקומפרסים קרים ולהניח על העיניים מדי יום ביומו וכן ניתן להשתמש במסכות פנים העשויות מחומרים טבעיים שמטרתן היא להרגיע את העיניים.
ברשת ניתן למצוא כיום מגוון רחב של דוגמאות למסכות פנים שיכולות להקל על נפיחות בעיניים.

מלבד הפתרונות הטבעיים המוצעים לצורך התמודדות עם הנפיחות מתחת לעיניים, חשוב לדעת שאם הם לא יספקו לכם את התוצאות שאתם מעוניינים בהן, הרי שניתן למצוא סוגי טיפולים אחרים למצב המדובר.
הטיפולים יהיו החל מטיפול שמרני וכלה בניתוח. ניתן למצוא טיפולים בטכנולוגיות לא פולשניות והטיפול המתאים יקבע לכל אדם בהתאם למצב השקיות מתחת לעיניים שלו ובחומרת מצבו.

סוגי טיפולים להעלמת שקיות מתחת לעיניים

הנה כמה סוגי טיפולים רלוונטיים להעלמת שקיות מתחת לעיניים:

  • הזרקת חומצה הילאורנית לאזור שבו מצויות השקיות - החומצה ממלאת את האזור שמסביב לשקיות ומחליקה את האיזור. זהו הטיפול המומלץ ביותר למקרים לא קריטיים. בשיטה זו אין זמן התאוששות, אין שטפי דם ואפשר לחזור לפעילות כבר למחרת.
  • טיפול הוא באמצעות גלי רדיו (טכנולוגיית RF) - טיפול זה מחמם את הרקמות התת עוריות באזור וכך למעשה מכווץ אותן וגורם לעור באזור להתהדק ולהימתח.
  • טיפול בטכנולוגית אולטרסאונד מיוחדת אשר יכולה לסייע במיצוק של העור וכן לסייע בהורדת הנפיחות מתחת לעיניים
  • טיפול באמצעות פלזמה - טיפול המתבצע בגלים אלקטרו מגנטיים. אותם גלים מהדקים את המראה של העפעף התחתון הרפוי ומפחיתים את השקיות מתחת לעיניים.
  • טיפול באמצעות לייזר - טיפול זה מסייע בהסרת שכבות העור ובהידוק השקיות. הטיפול באמצעות לייזר גם מאפשר הרמה של העור, גם מאפשר מיצוק שלו וגם מעודד יצירה של קולגן באזור המדובר
  • ניתוח עפעפיים תחתונות

מהו ניתוח עפעפיים תחתונות?

אם השקיות בעיניים משוות לאדם מראה מאוד עייף ומבוגר ואם טיפולים לא פולשניים לא סייעו למצב, הוא יכול לבחור בביצוע ניתוח כירורגי. מדובר על ניתוח המבוצע בהרדמה מקומית או מלאה ובמסגרתו הרופא מסיר את השומן העודף ואת העור מתחת לעיניים של האדם. כיום ניתן לבצע את הניתוח המדובר בטכניקות שונות ובביצוע חתכים במיקומים שונים, כאשר מרבית המנתחים יעשו את כל מה שניתן בכדי שלא להותיר צלקות בולטות לעין בקרב המנותח. את ההליך המדובר יש לבצע בצורה המדויקת והמיומנת ביותר שכן, האזור מתחת לעיניים ידוע כאזור עדין ובעל עור דק שבו יש לא מעט כלי דם ונימים ועל כן, יש לבחור במנתח הטוב ביותר בתחום..

החיסרון של ניתוח הוא שהעיניים עלולות להיראות שקועות (עכשיו ללא השומן או עודפי העור). הדבר מטופל במהלך הניתוח עם חומצה הילראונית שנכנסת לאזור ממנו הוצא השומן.

התאוששות לאחר ניתוח עפעפיים תחתונות ותוצאות

לאחר הניתוח מכסים את העיניים ברטיות קרות כאשר המטרה היא להפחית עד כמה שניתן היווצרותה של בצקת.
לאחר מכן האדם יועבר להתאוששות ולרוב הוא ישתחרר לביתו לאחר כמה שעות. כמובן שעליו להגיע עם מלווה שכן, לא תהיה לו אפשרות לנהוג באופן עצמאי.
בימים שלאחר הניתוח יתכנו נפיחויות וכן שטפי דם באזור.
במקרים נדירים, יש שסובלים מיובש. במקרה כזה יש להתייעץ עם המנתח לגבי טיפול במקרה של יובש.
ברוב המקרים הראייה תהיה מטושטשת - יש להימנע מנהיגה ויש צורך להשתמש בקומפרסים קרים על העיניים.
ניתן להשתמש בתרופות לשיכוך כאבים במידת הצורך.
יש להגיע להסרת תפרים במידה ובוצעו תפרים כשבוע לאחר הניתוח. שטפי הדם והנפיחות צפויים לעבור עד שבועיים לאחר הניתוח.

את תוצאות הניתוח תהיה אפשרות לראות כבר אחרי שבועיים ממועד הניתוח.
המראה העייף שהקנו לאדם שקיות מתחת לעיניים יעלם והוא יראה רענן וצעיר יותר. התוצאות של הניתוח מחזיקות מעמד לרוב בין 5 ל10 שנים והדבר יהיה תלוי באורח החיים של האדם ובגנטיקה.

 האם יש סיבוכים לאחר הניתוח?

מדובר על ניתוח בטוח באופן יחסי, אך כמובן שבכל פרוצדורה כירורגית באשר היא יתכן שיהיו סיכונים ועל כן, סיכונים אפשריים יכולים להיות: הפרעה בתפקוד של העפעף, זיהום, דימום, ראייה מטושטשת, קושי לעצום עיניים ועוד. אם מופיעות תופעות לוואי מהסוג שהוזכר לעיל, חשוב ביותר לפנות למנתח לצורך התייעצות.

טיפ:

מטופלים רבים מתרכזים בעפעף התחתון ושוכחים לגמרי את העפעף העליון.
מנסיון זהו טיפול משלים שמקפיץ את התוצאות של הטיפול בעפעפיים בכמה רמות. מדובר בטיפול בצניחת עפעפיים במכשיר מסוג "tixel" שעובד על חום גבוה הגורם לכיווץ העפעף העליון ומאיץ את ייצור הקולגן.
התוצאה: דומה לשל ניתוח (יש להגיע ל-6 טיפולים).

טיפולי יופי ואסתטיקה דוקטורים המתמחים באסתטיקה זריזים בחסות המשרד שבה הם עובדים שיודעים להגן

שיפור מראה האף והתאמתו לפנים. התוצאות נראית לעין מיד בסיום הטיפול, אך התוצאה הסופית תהיה לאחר כחודש מיום הטיפול. הטיפול מחזיק עד כשנה וחצי – שנתיים

נשים וגברים הרוצים לשפר את מראה האף. אם מדובר בעוקם, בלט או ירידה של קצה האף מטה.

הזרקה בעזרת מחט דקה או קנולה באזור המטופל .המזרק כולל בתוכו חומר הרדמה. ההזרקה מתבצעת   ע״י הרופא לאחר תכנית טיפול שהומלצה בהתאם לבקשת המטופל ואזור הטיפול. סוג החומצה מותאם עי הרופא בהתאם למקום המוזרק.

תתכן נפיחות קלה שיורדת תוך זמן קצר, שימוש בקנולה מפחית את הסיכוי לשטף דם.

  • האם יש לי שקיות מתחת לעיניים?

    שקיות עם שומן מתחת לעיניים בדרך כלל מופיעות באזור העפעף התחתון, נותנות מראה מבוגר ועייף כבר בגיל צעיר. זה לא תלוי במשקל ולא בגיל. מדובר בבעיה גנטית הגורמת בגיל מבוגר להיחלשות הרקמות ורפיון העור. דבר הגורם לנדידה של שומן תת עורי כלפי חוץ ולמטה. כך נוצרות ה"שקיות".
  • מה ההשפעה של שקיות או קמטים מתחת לעיניים?

    בד"כ תיתקלו במבט עייף, הופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, שקיות, נפיחות מתחת לעיניים או באופן כללי - מראה מבוגר יותר ועייף.
  • כיצד זה נגרם?

    השקיות וגם הקמטים נגרמים עקב החלשות של רקמת חיבור, רפיון ונסיגה בעצמות מסביב לעיניים. אלו הם הגורמים לשקיות מתחת לעיניים. נטיה גנטית היא זאת שאחראית על הבעיה בגילאים צעירים יותר.
  • האם אפשר לטפל לבד?

    אי אפשר לטפל לבד בבעיה. קונסילר ומייקאפ יכולים רק לטשטש, אך לא מטפלים בבעיה. כל טיפול ביתי הוא קוסמטי בלבד.
  • מתי מומלץ להתחיל טיפול?

    עם ההופעה הראשונה של הסימנים המפורטים כאן אפשר כבר להתחיל טיפול. הטיפול מבוצע בעזרת הזרקה של חומר מיוחד להורדת שומן ונפיחות מתחת לעיניים (טיפול מזותרפיה). צריכים לבצע עד 6 טיפולים פעם בשבוע. מומלץ טיפולים יותר מתקדמים בעזרת מכשור כגון המכשירים שלנו: Tixel ,Ulthera, Inmode.

דיסקליימר: דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה. | התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות | מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה.

רוצה להתייעץ בנוגע לטיפול אסתטי ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפניך?

נשמח לתת לך מענה מהיר עם כל הפרטים. השאירי את פרטיך ונחזור אליך בהקדם.

טיפולים נוספים בקליניקה

פיסול אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח

מגוון טיפולי האסתטיקה בשנים האחרונות עלו למודעות מאד גבוהה ויש לכך לא מעט סיבות. הסיבה הראשונית היא בשל העובדה שטיפולים אלו נגישים, משלבים חומרים איכותיים

קרא עוד »
מיצוק עור הפנים

מיצוק עור הפנים

פגעי הזמן לא פוסחים על אף אחד ואחת מאתנו ולכן לא מעט אנשים חווים בעיות אסתטיות באזור עור הפנים והצוואר ומבקשים פתרונות אסתטיים על מנת

קרא עוד »